Välkommen,Welkom,Welcome

torsdag 4 december 2014

Lucka 5 en bild som någon annan har tagit av dig

Lucka 5 redan pa Emilys Dahls julkalender..Det ar sa kul att vara med och ENORMT kul/rorande att lasa alla andras berattelser... www.emilydahl.se  .

Det är minus 10 i Columbus Ohio, man har VARNAT (tycker att det  VARNAS mycket I USA , för varmt kaffe, trappor, grovt tal, svårtuggade grönsaker..)för snö kaoset som kan komma och just då känns löftet om snö, efter en vinter på plus 7 grader såväl i väst Sverige som i NL, som löftet på 1 miljon ( ungefär)... Det SKA bli snö och jag ska få smaka på den och röra mig i det vita guldet som jag längtar efter. Min vän Renee och jag bor några veckor i Columbus och jobbar hos våra klienter. På kvällarna går vi en runda, träffar vänner och den här kvällen passar på att shoppa lite då plötsligt, vi blir varnade av en vakt:
It's BAAAAD outside ..take care..
Bad och bad?!?! Snön yrar ner och människor försöker att blåsa väck det fina i från trottoarerna men det går ej, snön vinner ,vinden är så kall och jag studsar av lycka.
Renee tar kortet:
Dagen efter ar det fullt stopp i Columbus. Det har kommit 60 cm pa en natt =LYCKA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar