Välkommen,Welkom,Welcome

tisdag 2 december 2014

Lucka 2: En bild på något gott du ar ätit i år

Då kör vi dag två på Emilys Dahls Blog julkalender ( instruktioner och massa av fantastiska berättelser hittar du på www.emilydahl.se) Dagens berättelse tar oss även än en gång till Columbus Ohio...antagligen därför att jag flög fram och tillbaka så ofta att Delta personalen började att känna igen mig..
2014 åt jag massor av god mat, mig gick det ingen nöd på..nej då.
Men vissa smak sensationer glömmer man aldrig, eller hur?
En rejäl snöstorm härjar och vännen T drar mig ut ur min Jobb-zone. Vi ska äta SOUL-FOOD, epic American good food..
Vi ska äta Chicken and Wafels!!! Med maple syrop .. Jo!

No problem! Jag häver i mig väldigt kryddiga kyckling bitar, drypande i lönn sirap i mellan två belgiska våfflor ( med sötpotatis pommes)..det var bara ett litet minus(pyttelitet eftersom det inte hade något med the chicken and wafels). Ölen..ölen smakade brylepudding!!!! Och det SKA öl inte smaka.
Det fins många recept..här kommer ett:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar